۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۶۰۴۶۱۰
رییس دانشکده صداوسیما تشریح کرد؛

جزییات پذیرش دانشکده صداوسیما از بین طلاب | آزمون 6 تیرماه برگزار می شود

جزییات پذیرش دانشکده صداوسیما از بین طلاب | آزمون 6 تیرماه برگزار می شود
دانشکده صداوسیما از طریق آزمون اختصاصی از میان طلاب دارای مدرک سطح دو دانشجو می پذیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا پویا در نشست خبری آزمون اختصاصی کارشناسی ارشد دانشکده صداوسیما قم که در سالن جلسات این دانشکده برگزار شد در زمینه معرفی دانشکده دین و رسانه گفت: با دستور رهبر معظم انقلاب در چند سال گذشته بودجه ای به دانشکده دین و رسانه اختصاص داده شده است.

رییس دانشکده دین و رسانه ادامه داد: این دانشکده پس از گذشت بیست سال از تأسیس دارای جایگاه ویژه ای است و مورد توجه مسؤولان سازمان صداوسیما قرار گرفته است؛ دانشکده دین و رسانه زیر مجموعه دانشگاه صدا و سیما فعالیت می کند در نتیجه برخی تحصیل کردگان این دانشکده در صداوسیما مشغول به کار می شوند و در زمان آموزش نیز از امکانات سازمان استفاده می کنند.

وی با بیان این که دین و رسانه یکی از مباحث بین رشته ای مهم در دنیا است، اظهار کرد: مقوله دین و مذهب همیشه مورد توجه صاحب نظران و حکومت ها بوده است که در انقلاب اسلامی نیز با ایجاد تحول در مقوله دین، رسانه از بخش های مهم ارتباط با دین به شمار می رود که هم رسانه ها فعالیت هایشان با دین مرتبط است و هم نهادهای دینی باید به رسانه ها توجه داشته باشند.

پویا اضافه کرد: بحث دین و رسانه در ایران بیشتر اهمیت دارد زیرا حکومت باید در راستای اهداف اسلام حرکت کند که هم در قانون اساسی بر این نکته تصریح شده و هم در سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید شده است که دانشکده دین و رسانه در این راستا به تربیت نیروی انسانی مورد نظر می پردازد.

وی با بیان این که تحصیل طلاب در دانشکده دین و رسانه این دانشکده را منحصر به فرد کرده است، گفت: در سراسر کشور چنین دانشگاهی که به صورت مستقیم زیر نظر صداوسیما فعالیت کند و دانش آموختگان آن نیز از طلاب حوزه علمیه باشند یافت نمی شود.

رییس دانشکده دین و رسانه با بیان این که این دانشکده بسیاری از نیازهای صداوسیما را پاسخ می دهد، گفت: این دانشکده هم از نظر علمی و هم از نظر نیروی انسانی نیازهای صداوسیما را پاسخ می دهد که موجب شده است اهمیت این دانشکده بیشتر شود.

وی با اشاره به پذیرش دانشجو دانشکده دین و رسانه در سال 99-98 گفت: دانشکده دین و رسانه با مجوز رسمی وزارت علوم فعالیت و دانشجو جذب می کند و رشته های فعال این دانشکده شامل ارتباطات اجتماعی، تولید سیما و ادبیات نمایشی است و رشته فلسفه رسانه نیز تصویب شده است که به زودی دراین دانشکده آغاز به کار خواهد کرد.

پویا ادامه داد: دانشکده دین و رسانه در سه رشته ارتباطات ده نفر آقا و ده نفر خانم، رشته تولید سیما ده  نفر آقا و ده نفر خانم و در رشته ادبیات نمایشی ده نفر آقا که به صورت کلی پنجاه دانشجو می پذیرد.

رییس دانشکده صداوسیما با اشاره به شرایط نام نویسی درآزمون دانشکده دین و رسانه گفت: شرایط اختصاصی این دانشکده عبارت است از دریافت سطح دو حوزه علمیه تا شهریورماه، تعهد به عدم خدمت در سازمان یا ارگان ها و تعهد به فعالیت دو برابر زمان تحصیل در سازمان است.

وی ادامه داد: علاقه مندان می توانند جهت نام نویسی تا 20 اردیبهشت ماه به سامانه گلستان مراجعه کنند و در صورت مشکل می توانند با شماره 02532904450 تماس گیرند؛ کارت ورودی آزمون نیز دوم و سوم تیرماه توزیع و آزمون کتبی نیز پنج شنبه 6 تیرماه ساعت 9 در دانشکده دین و رسانه برگزار می شود.

پویا با اشاره به مواد آزمون گفت: مواد آزمون عمومی شامل فقه، اصول، فلسفه و تفسیر است و مواد اختصاصی آزمون رشته علوم ارتباطات اجتماعی، مبانی و نظریات ارتباطات، تاریخ معاصر ایران و جهان، اصول خبرنگاری و زبان انگلیسی، مواد اختصاصی آزمون در رشته ادبیات نمایشی، مبانی نظریه سینما و تلویزیون، فرهنگ هنر و ادبیات سینمای ایران و جهان و زبان انگلیسی و مواد اختصاصی آزمون در رشته تولید سیما، شناخت وسایل ارتباطات جمعی، مبانی نظری هنر و زبان انگلیسی است.

گفتنی است، علاقه مندان به نام نویسی می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سامانه اینترنتی دانشکده دین و رسانه مراجعه کنند./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
فاطمه سادات
Iran, Islamic Republic of
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
در تهران همچین دانشگاهی هست و دانشجو می پذیرد ؟
2
0
خبرگزاری رسا
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
برای اطلاع بیشتر می توانید به نشانی http://golestan.iribu.ir/home/Default.htm یا شماره تلفن 02532904450 تماس برقرار کنید.